סקירת הספרות – כחלק מהמבוא או בנפרד ממנו – היא במקרים רבים אחד החלקים הקשים ביותר לכתיבה. קראתם המון, סיכמתם המון, ועכשיו אתם צריכים לשזור הכול באופן הגיוני שיבטא הן את הידע שלכם, והן את ההיגיון של המחקר שלכם. איך מארגנים את כל זה?
בסדנה לא נעסוק בתוכן המחקר שלכם – על זה דיברתם ועוד תדברו עם המנחה; גם לא נתמקד במבנה המוכר של “מבוא, סקירת ספרות, שיטה”. זה הבסיס ואת זה אתם בוודאי מכירים.
במקום זה נתמקד בהיבטים מבניים של הכתיבה ושל מבנה הפסקה והמשפט כדי שתוכלו ליצור טקסט שוטף וקוהרנטי, כזה שיאפשר למנחה שלכם להעיר לכם הערות חשובות, ולכם להתקדם ולהגיש טיוטה או נוסח סופי.
לא, הדוגמאות יהיו בעברית, אבל העקרונות מתאימים לכתיבה בכל השפות.
כן, אבל רק מצד ההיגיון של הטקסט. לא נעסוק בתיקוני לשון שמבוססים על עברית נכונה.
בסדנה נלמד עקרונות. אפשר להתלבט עם חברי הקבוצה בנוגע ליישום במחקר הפרטי – כולם ילמדו מכך; אפשר לשאול שאלות כלליות; ואפשר לשבת בשקט…
הסדנה יכולה לעזור במידה מסוימת משום שבני האדם מפנימים רק את מה שהם פתוחים להפנים. סביר להניח שחלק מהעקרונות יוטמעו ויחסכו עבודה (אולי רבה) בעתיד, ואחרים, שעוסקים בסוגיות שטרם נתקלתם בהם, יישארו בינתיים על הנייר ויחכו לזמנם. עם זה די שיש לכם שניים או שלושה מאמרים וכיוון של שאלת מחקר כדי להפיק מהסדנה תועלת.
קראת? – הרווחת! אבל חוץ מעניין אחד, הסדנה עוסקת בהיבטים אחרים של הכתיבה. (לפרטים על הפרק והספר ראו כאן).
מכל דבר אפשר ללמוד, אבל במקרה הזה נראה לי שנכון יותר להצטרף לסדנה לתלמידי תואר ראשון שתתקיים ב-15 באפריל. כל הפרטים כאן. כך הדיון יותאם לדרישות ולניסיון של סטודנטים מנוסים פחות.
בעקבות בקשה של בוגרי המחזור הקודם, נוספה סדרה של שלושה מפגשי עבודה קצרים.
לפרטים על סדרת המפגשים ראו כאן.
אפשר יהיה להירשם לסדרה בנפרד (240 ש”ח), לאחר הסדנה המרוכזת (על בסיס מקום פנוי), ואפשר להירשם מראש לסדנה ולסדרה בעלות של 340 ש”ח (במקום 360).
שעות (כולל הפסקה)
120 ש"ח
עד 14
הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך באוניברסיטת תל אביב
המחירים כוללים מע”מ
להרשמה והבטחת מקום
נא להעביר 120 ש”ח (או 340 לסדנה וסדרת מפגשים)
לפקודת קרן גליקליך
בנק דיסקונט (11) // סניף נווה אביבים (118) // חשבון 149657546
או דרך אפליקציית ביט (טלפון 052-5831899)
וכן למלא את טופס ההרשמה (דרך הלחצן הכחול)
נתראה 🙂
להזמנת סדנה לחברי סגל במוסדות אקדמיים או לחוקרים במכוני מחקר ראו כאן .
את כל הסדנאות אפשר להתאים לקהל היעד.
מלאו את הפרטים כאן
שום הודעה לא הגיעה? חפשו בלשונית של קידום מכירות