על הסדנאות לחוקרים ולכותבים של טקסטים אקדמיים

כתיבה של טקסט אקדמי (הצעת מחקר, סמינר, תזה, דוקטורט, מאמר, דו"ח מחקר) כוללת שני רבדים: התוכן עצמו – שתלוי בדיסציפלינה שלכם ובנושא המחקר שבחרתם, ובזה אתם מומחים; וארגונו של החומר כטקסט נעים לקריאה – שאת זה לומדים פחות.
אף שבכל החוגים באוניברסיטאות ובמכללות יש קורס לכתיבה אקדמית, שמקנה את היסודות ההכרחיים לחשיבה ולשפה האקדמית, רבים מרגישים צורך בהנחיה נוספת. מבחר הסדנאות לחוקרים ולכותבים אקדמיים – הפתוחות לרישום ומוצעות כאן – נועד לפרק את המאמר האקדמי לרכיביו ולדון לעומק בכל חלק וחלק: מה מאפיין אותו מבחינת כתיבה? מה מטרתו? אילו אתגרים הוא מעמיד? ואיך היכרות עם מאפיינים אלה יכולה לייעל את התהליך כולו.
הסדנאות הן תוצר של ניסיון רב שנים בעריכה אקדמית וזיקוק של התובנות שאני עצמי משתמשת בהן כשאני עושה סדר בטקסטים של אחרים. הן אינן הוקוס פוקוס – כתיבה היא תהליך עמלני וממושך –  וגם הלמידה אינה מתרחשת בבת אחת. עם זה אסימון שנופל יכול לחסוך שעות רבות של הליכה במעגלים ותסכול רב ומיותר.

 

הסדנאות מתאימות לחוקרים במדעי החברה והרוח במובנם הרחב ביותר, כולל משפטים והתחומים המשלבים גם תחומי דעת אחרים (למשל לימודי סביבה);  במילים אחרות  – כל התחומים שבהם מקובל המבנה של מבוא (כולל סקירת ספרות והתייחסות לשיטת המחקר או לקורפוס); גוף הניתוח או ממצאים; דיון וסיכום. 

  • תלמידי מחקר (מסטרנטים ודוקטורנטים) בשלב ההצעה והכתיבה – בייחוד מי ששואף להמשיך במחקר 
  • בוגרי תואר שני ודוקטורט שרוצים לעבד את מחקרם למאמר אקדמי
  • אנשי סגל אקדמי ששוקדים על מאמרים לפרסום, בעברית או באנגלית
  • חוקרים במכוני מחקר
  • כותבים של מסמכי מדיניות
  • מרצים בכירים שמנחים סטודנטים למחקר

בחירת הסדנה תלויה הן בשלב הכתיבה והן בהיצע הזמין בזמן נתון. בדרך כלל אנחנו קולטים את מה שאנחנו פתוחים לקלוט, ולכן כדאי לבחור סדנה שתואמת פחות או יותר את שלב הכתיבה. 

עם זה מכיוון שתהליך הכתיבה הוא מעגלי, אפשר גם להירשם לסדנה כהכנה לשלב הכתיבה הקרוב הבא, או כהכנה לסיבוב העבודה הבא על הטקסט. בכל מקרה תוכלו להשתתף בסדנה שוב על בסיס מקום פנוי או לשריין לעצמכם מקום ב-50% הנחה. 

את כל הסדנאות אפשר להזמין כהשתלמות ארגונית לחברי סגל וכן להתאימן לקהל היעד 

סגירת תפריט